Tuesday, 3 April 2012

GMJ :)

Assalamualaikum warga pembaca!
jadi post kali ini saya nak cerita pengalaman semasa ber GMJ! yeah.
"Apa tu GMJ?" oh. emm. GMJ tu adalah Global March to Jerusalam. tapi jangan salah faham, bukan kita akan berjalan menuju ke Palestin. peh. itu tidak. tapi kita akan bersama- sama berhimpun di negara masing-masing [80 buah negara terlibat.lebihkurang] "untuk?" untuk kita menunjukkan kepada dunia bahawa kita semua menyokong rakyat Palestin di sana. walaupun tak dapat lah nak berjihad ke sana, sekurangnya kita dapat menunjukkan kesatuan di sini. sambil kirim DOA, SEDEKAH dan SEMANGAT JIHAD.

program tu berlangsung pada 30 Mac lepas. saya pergi dengan 8 lagi orang rakan.
Antara orang yang membuat persembahan ialah:
-Ally Iskandar & Nurul Iman, MC
-mirwana
-yasin
-muaz
-budak kicik
-mahasiwa/i
-orang sastera
-chinese [hebat tau!]
dan ramai lagi!
sangat best program tu sebab rasa macam semangat gitu. haha. takdeah, semangat untuk berjihad lah! slogan kiteorg kan 'from the river to the sea, Palestine will be free'

natijahnya, [tadi baru buat karangan BM, tulaa pasal mcm skema sikit. haha] ok. back to the topic, kesimpulannya..yang paling mudah untu kita lakukan ialah ofcoz menggunakan senjata kita iaitu DOA yang pasti! doa lah untuk saudara islam kita di sana ye!, lagi satu berusahalah untuk boycott barangan Israel. walaupun agak susah sedikit ;| tapi takpe , tak mati pun kalau tak beli barang mereka, produk 1 Malaysia kan ade :)) hek. takpelah. berjihadlah melawan nafsu ye kawankawan. :)

PEACE. ^,^v



0 comment: