Saturday, 7 April 2012

blog vs FB

Assalamualaikum :)

sejak kebelakangan ni, medan mukabuku menjadi semakin popular. even budak tadika pun dahada FB kan? ish ish. moden betul. dulu blog lah yang menjadi tarikan orang ramai. termasuk saya. ahah. tapi sejak Mark Zuckerberg buat FB ni, orang mula tumpu pada FB dan meninggalkan blog. termasuk saya. ahah again. tapi lama kelamaan, terasa FB ni macam lebih banyak keburukannya dari kebaikan .

betul tak? ke tak?

ini pandangan peribadi. jangan nak berdebat pulak . ;p sebab mungkin mulamula tu rasa senang sebab mudah berhubung dengan orang, ini itu. ye, memang betul, boleh berdakwah. tapi, bila guna FB tak perasan rupanya dah 17 jam kita kat depan laptop . ups melampau. takdelah. tapi macam tulah, tak sedar yang sebenarnya kita dah banyak buang masa kat FB, lagipun pergaulan pun kadangkadang tengok sekarang macam dah tak terjaga. astaghfirullah. a'uzubillahiminzalik :) sebab tulah saya kembali semula ke medan blog ini. sebab rasanya lebih selamat, boleh membaiki cara penulisan dalam masa yang sama, boleh berdakwah juga! itu yang penting kan? :) dahlaa tu. nanti kena saman pulak. hadoiiii.

Yang penting, dakwah itu ada banyak jalannya, boleh manfaatkan teknologi masa kini dengan sebaiknya, asalkan tak terpesong sudah. ok? peringatan untuk saya juga. hehe



0 comment: